Efterfrågan på Sommarnöjens vackra nyckelfärdiga fritidshus och Attefallshus ökade betydligt under 2017. För att möta behoven förstärker företaget sina kollektioner och sin personalstyrka. Som en del av satsningen tillträder Choi Ping Woo som VD. Maria Santos Vogt anställs som marknadschef och Michaela Liebhardt som kundansvarig.
Choi Ping Woo har under 15 års tid drivit en av Sveriges största illustratöragenturer Woo Agentur. Efter ett och ett halvt år som projektledare på Sommarnöjen har Choi Ping befordrats till VD:
– Sommarnöjen är inne på en fantastisk resa. Min tid på företaget har varit otroligt spännande och vi har många visioner om hur vår unika produkt ska utvecklas, säger Choi Ping.
Maria Santos Vogt kommer närmast från mediebyrån MediaCom och The&Partnership där hon fungerat som kundansvarig projektledare. Marias erfarenhet av marknadsföring omfattar både premiumprodukter och snabba konsumentvaror.
– Jag kunde inte motstå att byta bana och ta mig an en gedigen produkt som jag verkligen brinner för och är stolt över. Nu ska vi berätta för Sverige om våra vackra hus i naturliga material, berättar Maria.
Michaela Liebhardt har lång erfarenhet av försäljning från bilbranschen och har en filosofi när hon möter människor som stämmer väl med Sommarnöjens.
– För mig handlar försäljning om att vara konkret, ge ärliga råd och skapa långsiktiga relationer med kunderna. Precis så upplever jag att Sommarnöjen arbetar, förklarar Michaela.
Med dessa förstärkningar kommer företagets grundare Tomas Riesenberg Tjajkovski ägna mer tid för det han brinner för – att vidareutveckla Sommarnöjens kollektioner tillsammans med arkitekter och inredare. Under 2018 kommer sortimentet växa med många nyheter så att Sommarnöjen befäster sin position som det självklara valet för den som söker ett vackert fritidshus.